onsdag 11 mars 2009

Dagen jag dog i några sekunder!

Jag och matte hade varit och handlat eller nåt och skulle åka tillbaka hem till hennes pappa (där vi bor). När vi kör in på uppfarten så ser jag pappa som är påväg till hästarna med mat, jag blir alldeles till mig och vill bara ur bilen. Vi stannar och matte går ur bilen för att gå runt till mig och när hon öppnar dörren så är jag blixtsnabb och smiter ut för att springa och hälsa på pappa.
Jaja tänkte matte han lyssnar ju inte nu även om jag ropar så han stannar väl hos pappa men jag fick ju syn på hästen så jag sprang in i hagen och började jaga den "wiiii" vad kul jag hade!
Matte stod och ropade hysteriskt och pappa stod och sa nu dör han nu dör han.....
Och mycket riktigt så fick hästen in en spark så jag bara föll ihop på marken helt orörlig. Och där var han död! (Pappas kommentar) Matte kom springandes i panik och försökte få liv i mig men jag bara låg där och jag var nog död några sekunder men jag kunde ju inte lämna matte så fort, hon hade ju inte ens fått haft mig ett år än så jag vaknade till liv igen och matte tog mig till djursjukhuset eftersom jag spydde kort efter jag vaknat till liv. Väl hos veterinären så tyckte dom att jag piggnat till fint och kunde åka hem igen då dom inte kunde upptäcka någon skada på hjärnan lr nåt annat.
Det var första gången jag skrämde livet av matte!!!

1 kommentar:

  1. Men Asterix, din lata lilla skithund. Du får ju uppdatera lite mer så det finns något att följa. Sluta mobba matte nu och skriv lite mer istället.

    SvaraRadera